Asociatia Consumatorilor de Produse Alimentare din Romania – “Optimum Cibum” confera firmelor cu activitate in zona alimentara o marca generata de satisfactia si aprecierea consumatorului: Marca „Recomandat Optimum Cibum”.

Marca ROC face parte dintr-un program de evaluare autoasumat de catre beneficiar in raport cu  produsul/serviciul oferit consumatorului. Cu dorinta de a fi simplu, prietenos, eficient, Marca “Recomandat Optimum Cibum” se acorda la cererea firmelor care activeaza in Zona Alimentara, cum ar fi: producatori, distribuitori, furnizori de servicii, magazine, firme catering, restaurante, baruri, pensiuni.

Marca „Recomandat Optimum Cibum” este un Logo distinctiv si se acorda in baza unei simple cereri transmise de catre firma solicitanta. Companiile care doresc sa acceseze Marca ROC si dovedesc indeplinirea cerintelor ACPA Romania obtin dreptul de utilizare – pe o perioada de 12 luni – a Marcii „Recomandat Optimum Cibum”. Acordarea marcii implica adeziunea beneficiarilor la valorile si principiile ACPA Romania, evaluarea cererii fiind realizata de un juriu ACPA Romania pe baza respectarii standardelor de calitate impuse de ACPA Romania.

Beneficii Marca  “Recomandat Optimum Cibum”

  • diferentiaza firma fata de concurenta prin promovarea unui set de indicatori autoimpusi
  • consolideaza reputatia; informeaza consumatorul “pe loc” despre calitatea produselor si/sau serviciilor
  • ofera prin partenerii ACPA Romania consultanta si asistenta pe zona Marketing/PR
  • utilizare logo “Recomandat Optimum Cibum” in forma printata (ambalaj, stickere, Diploma Marcii, etc), in documentele de comunicare (antet, carti de vizita, adrese oficiale, etc), in toata comunicarea mass media (TV, Presa, Outdoor, online), timp de 12 luni de la data semnarii contractului.
  • produsele firmei beneficiare a Marcii ROC primesc dreptul de a folosi logo-ul marcii, acesta dovedindu-se a fi un puternic instrument de marketing.

Cum obtineti Marca “Recomandat Optimum Cibum”?

In vederea obtinerii Marcii “Recomandat Optimum Cibum”, solicitantul trebuie sa formuleze o cerere tip ( pe care o poate descarca si de pe site-ul www.acparomania.ro).

Pentru obtinerea Marcii , dupa etapa de evaluare, este necesara obtinerea unui punctaj de cel putin 5 pc dintr-un maxim de 7 puncte posibile. Juriul ACPA Romania “Optimum Cibum” va acorda la fiecare punct din grila de “Cerinte” un punctaj de la 0 la 1,  fiind admise notari partiale , cu doua zecimale, functie de respectarea si indeplinirea cerintelor. Fiind vorba de o jurizare, criteriile de apreciere sunt subiective, dar bazate pe experienta si profesionalismul specialistilor “Optimum Cibum” . Dupa afisarea notei nu se admit contestatii.

In cazul in care nota obtinuta de Solicitantul de Marca “Recomandat Optimum Cibum” este egala sau mai mare de 5, Secretariatul ACPA Romania “Optimum Cibum” acorda pentru un an Marca, dupa achitarea catre ACPA Romania Optimum Cibum a taxei de marca.

Taxa de marca are urmatoarele valori, functie de cifra de afaceri a beneficiarului:

  • 600 RON pentru firme cu cifra de afaceri de pana la 100.000 Euro
  • 1200 RON pentru firme cu cifra de afaceri cuprinsa intre 100.000 Euro si 250.000 euro
  • 2400 RON pentru firme cu cifra de afaceri mai mare de 250.000 euro.

OBS.: Un efort financiar de cel putin 20% din costul marcii sprijina diverse proiecte umanitare.

Cerinte Marca “Recomandat Optimum Cibum”

  1. Promoveaza un Mod de Viata Sanatos – Firma beneficiar sprijina si promoveaza o alimentatie sanatoasa, promovand acele preparate culinare bazate pe ingrediente de calitate, atent selectionate, combinate cu talent si abilitate, spre a configura bucate cu mare valoare culinara.
  2. Marketing Pro-Consumator – Firma aplica bune tehnici de marketing (reclama out-door si in-door, in mass-media sau Internet, retele de socializare, site propriu); are un logo (sau denumire) de impact si un slogan usor de retinut, are un profil clar conturat fata de concurenta si ofera produse speciale
  3. Implicare si Proiecte Sociale – Firma este implicata in proiecte sociale, in promovarea unui mod de viata sanatos, a unui tip de alimentatie echilibrata. Utilizeaza diverse formule pentru reducerea risipei de alimente, aderarea la valorile unui mediu curat.
  4. Personalitate Antreprenor – Firma oglindeste personalitatea patronului/ patronatului; propune un concept modern, inovativ, bine structurat, bazat pe idei originale, aplicate cu generozitate si pretuire fata de consumatorul de produse alimentare. Asigura angajatilor cursuri de perfectionare si acces la informatii profesionale.
  5. Sprijina produsele si serviciile romanesti – Firma utilizeaza cu precadere ingrediente si materie prima de provenienta romaneasca. Produce sau comercializeaza produse atestate traditional de MADR.
  6. Satisfactie, inovatie, atractivitate; Potential de dezvoltare – Firma ofera consumatorului produse/servicii atractive, in mod constant si cu respectarea tuturor criteriilor de calitate. Firma beneficiar inoveaza la nivel de functionalitate, design sau ambalaj, propunand produse/servicii care imbunatatesc viata consumatorului si / sau o fac mai usoara. Firma are potential de crestere, de extindere de la nivel local la nivel regional sau national.
  7. Transparenta si trasabilitate – In sprijinul consumatorului, firma este interesata de traseul pe care îl parcurge materia primă de la producător prin diferitele trepte comerciale şi de prelucrare până la consumatorul final. Asigura transparenţa si dialog permanent cu consumatorii, fiind permanent in contact cu sesizarile acestora. Transmite operativ solutiile si propunerile de rezolvare a oricaror probleme semnalate de consumatori. Utilizeaza pentru mesaje publice platforma SolnitaConsumatorului.ro