Descriam zilele trecute starea deplorabila in care se zbate fotbalul romanesc si spuneam ca POATE FCSB, ar fi cumva exceptia de la regula. Ultimile noutati aduse de declaratiile d-lui George Becali, proprietarul clubului, sincer habar nu am cum se ajunge sa detii un astfel de barnd, dar ma rog, nu conteaza, ne spun ca inclusiv Steaua-FCSB, este in pragul insolventei.

Dl Becali a declarat in nenumarate randuri ca a adus in Romania peste 200 mil de euro, din premiile sportive obtinute de echipa si transferurile realizate de club. In conditiile unor cheltuieli care nu depasesc 10 mil anual, rezulta un profit de cel putin 50 milioane, bani care dl Becali nu doreste sa-i risipeasca in fotbal.

Omul de afaceri Gigi Becali, patronul FC Steaua Bucuresti, a sustinut, marti, o conferinta de presa in legatura cu sechestru asigurator pus pentru a recupera datoriile clubului catre bugetul de stat
Sursa Foto: http://www.fanatik.ro/wp-content/uploads/2014/11/30/gigi.jpg

Ok, e profitul dansului, dar D-le Becali, problema nu e aici, problema este la managementul absolut dezastruos de care are parte cel mai important brand sportiv al Romaniei, echipa de fotbal Steaua, echipa care in perioada 1986-1989 a fost declarata oficial, ca find cea mai buna din lume, la nivel de cluburi, fiind totodata introdusa in jocul FIFA, cel mai de succes joc sportiv, pe calculator. Deci d-le Becali, fara sa vreti beneficiati de o publicitate mondiala uriasa si clubul este aproape de faliment.

O echipa ca Steaua, cu peste 6 milioane de suporteri, doar in Romania, ar trebui sa se autofinanteze si sa dispuna anual de un buget care sa se situeze pe la 30 milioane de euro, fara nici o problema, insa pentru ca acest lucru sa se intample este nevoie de profesionalism, la nivel managerial. Sa vedem insa managementul FCSB-ului: jupanul nr 1-George Becali, jupanii nr 2-Laurentiu Reghecampf si Mihai Stoica, jupanul nr 3-Valeriu Argaseala, si consilier special Ana Maria Prodan-Reghecampf. Nu trebuie sa le studiem fiecaruia in parte CV-ul, ca sa ne dam seama cu ce profesionisti avem de a face.

Zilele acestea Manchester United a anutat pentru sezonul 2015-2016 un profit de 190 mil de euro. Pai d-lor din managementul clubului, MU a avut un sezon dezastruos din punct de vedere sportiv si nu e “la insolventa” ci declara profituri uriase. Cluburi precum Barcelona, Real, Juventus sau Bayern, la randul lor declara profituri de zeci de milioane de euro si dupa cum bine stim cu totii, astia cheltuie bani, cum respiram noi aer.

Ideea este ca ei stiu cum sa-si organizeze activitatea economica, in asa fel incat brandul sa vanda, pentru ca asta e scopul brandului, nu e un pom de iarna la care sa te uiti si sa astepti sa curga “cadourile”, ci este menit sa vanda si atunci cand ai la dispozitie un brand urias, cum este FC Steaua Bucuresti, atunci in Romania trebuie sa vinzi “cu coada”, ca pe vremea impuscatului. Cel mai grav este insa faptul ca nici Dinamo, Univ Craiova, Poli Timisoara, U Cluj, ca sa enumar doar alte cateva branduri sportive mari ale Romaniei, nu se prezinta deloc altfel si in conditiile in care ele nu au avut nici rezultatele sportive ale Stelei sunt intr-o stare cel putin la fel de deplorabila. Si sa nu uit de Rapid, care pe langa insolventa se zbate in Liga a 2-a, mai revine in Liga 1, dupa care pica inapoi.

Cum spuneam si in articolul precedent, exista solutii simple, care aplicate profesionist, la conditiile din Romania, pot transforma aceste branduri in cluburi de fotbal importante si pot readuce fotbalul romanesc inapoi in elita europeana, dar nu cu personaje precum cele amintite mai sus, din pacate.