Ciprian Marica, fostul capitan al echipei nationale de fotbal, s-a alaturat ca ambasador celei de a treia editii a campaniei „Clubul Prieteniei”, derulata de catre Cartoon Network impreuna cu Asociatia Telefonul Copilului. Proiectul isi propune sa acorde sprijin copiilor si tinerilor afectati de bullying si sa sustina desemnarea unei zile de constientizare a fenomenului in Romania. Anul trecut, Asociatia Telefonul Copilului a acordat sprijin unui numar de peste 1500 de cazuri de tip bullying, cu 25% mai mult decat in 2015.


Colaborarea dintre Cartoon Network si Asociatia Telefonul Copilului urmareste constientizarea si prevenirea fenomenului, precum si identificarea acelor cazuri de tip bullying – violenta verbala sau fizica, abuz emotional, hartuire si excludere – care au nevoie de sprijinul specialistilor si pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de catre psihologi si asistenti sociali la linia telefonica gratuita 116 111. Pe fondul cresterii numarului de cazuri raportate, sustinatorii campaniei pledeaza pentru marcarea formala la nivel national a unei zile anti-bullying, care sa extinda implicarea la nivelul autoritatilor, al sistemului de invatamant si al altor entitati care pot contribui la constientizarea si prevenirea acestui fenomen.

Bratarile Prieteniei care poarta mesajul campaniei sunt disponibile in mod gratuit prin parteneriatul cu Noriel, care se alatura eforturilor de a face fenomenul cunoscut. Acestea sunt disponibile in toate cele 56 de unitati ale retelei si sunt oferite copiilor si parintilor care trec pragul magazinelor.

„CLUBUL PRIETENIEI CARTOON NETWORK” se deruleaza si in alte tari din EMEA. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde pot, de asemenea, viziona videoclipuri animate si mesajul lui Ciprian Marica.

Fostul capitan al nationalei de fotbal a Romaniei, Ciprian Marica, a anuntat in cadrul unei conferinte de presa organizate de Carton Network si Asociatia „Telefonul Copiilor” ca a acceptat propunerea de a fi ambasador al celei de-a treia editii a campaniei „Clubul Prieteniei”. Campanie care-si propune sa acorde sprijin copiilor si tinerilor afectati de bullying, fenomen produs  cand cineva te agreseaza si iti face rau intentionat, in mod repetat.
„M-am implicat in aceasta campanie si prin fundatia pe care o am, identificandu-ma cu mesajul „Fii prietenos, nu rautacios”, care transmite copiilor sprijinul nostru. Am invatat de la sport ca trebuie sa-i sprijinim pe ceilalti, sa fii alaturi de colegul tau, care sa constientizeze ca-l sustii. Voi fi alaturi de organizatori, ajutandu-i la diverse actiuni menite sa-i constientizeze pe cei implicati si sa previna pe cat posibil extinderea fenomenului si identificarea cazurilor de violenta verbala sau fizica, abuz emotional, hartuire sau excludere. Ar fi un lucru extrem de benefic daca se va accepta propunerea marcarii la nivel national a unei zile anti-bulling”.
Catalina Surcel, Director Executiv al Asociatiei „Telefonul Copiilor” a precizat ca aceasta campanie a evidentiat un fenomen socant: confruntarea copiilor cu bullyingul inca de la gradinita. In urma apelurilor primite de la copii si parinti la linia telefonica gratuita 116 111 s-a constatat ca cei mai afectati de bullying sunt baietii cu varste cuprinse intre 9 si 12 ani, 34,15%, procentajul la fete fiind de 23,80%. Violenta verbala a ajuns la 42,98%, iar cea fizica la 38,58. In 82% dintre situatii agresiunile au loc in unitatile de invatamant.
La randul sau, Malgosia Chapman, vicepresedinte Brand&Content Engagement pe Europa Centraal si de Est si-a exprimat speranta ca actiunile intreprinse vor oferi sprijin celor care au nevoie.

Material furnizat de :

Laura Dumitrescu, Marketing & PR Executive Romania, Bulgaria & Balkans, Turner Broadcasting System Romania