Pentru prima oara in istoria de 85 de ani a baschetului din Romania, nationalele masculine si feminine au o identitate de brand. Cu cateva luni inainte ca reprezentativa masculina de baschet a Romaniei sa participe la un turneu final continental, ce va fi gazduit de noua Sala Polivalenta din Cluj-Napoca, iar formatia feminina sa sustina ultimele doua meciuri din campania de calificare la EuroBasket 2017, federatia de specialitate a lansat noua identitate de brand a celor doua formatii.  Componentii nationalei de baieti vor deveni Vulturii, iar colegele lor vor fi Acvilele.

2016.08.19_GC_baschet-7983
Sursa Foto: F.R. Baschet

Aceste identitati sunt inspirate din principalul simbol de pe stema Romaniei, acvila de munte, denumita popular vultur (vulturul de piatra, vulturul iepurar), care apare in arta heraldica valaha inca din cele mai vechi timpuri si inspira valori precum agilitate, putere si inteligenta.. Sub sloganul „Romania prinde aripi”, echipele noastre vor intra pe teren, avand imprimate pe tricouri cele doua simboluri, insotite de un imn al celor doua formatii. Compus pe melodia „Tot mai sus”, semnata de GuessWho feat DeMoga, al carei text confirma directia in care se indreapta baschetul, sport care este imediat dupa fotbal in privinta numarului sportivilor legitimati in tara noastra.

„Prezentarea noii identitati oficiale a celor doua echipe nationale de baschet reprezinta nu doar un moment istoric al unei federatii cu traditie, ci si o etapa care marcheaza revenirea baschetului autohton in sportul de performanta la nivel continental. Am vrut sa marcam momentul participarii Romaniei la un turneu EuroBasket 2017, cu atat mai mult cu cat ultima oara cand asta s-a intamplat a fost in 1987. Identitatea vizuala a nationalelor de baschet reprezinta trei vulturi, simbolizand agilitatea, curajul jucatorilor, dar si munca in echipa si inaltimile pe care vrem sa ducem acest sport in Romania,” spune Horia Paun, Presedintele Federatiei Romane de Baschet.

Presedintele F. R. Baschet a precizat ca noile branduri vor fi aplicate pe tricourile jucatorilor si jucatoarelor dupa acordul federatiei internationale. La randul lor, Andrei Mandache si Gabriela Marginean, prezenti la conferinta de presa de la Arena de baschet, au declarat ca vor purta cu mandrie noile tricouri, invitand fanii sa fie alaturi de cele doua nationale.

IMG_0153 (1)
Foto: Marian Burlacu
Fetele mai au doua meciuri in campania de calificare la turneul final de anul viitor din Cehia, cu Israel, pe teren propriu, la Cluj-Napoca si cu Turcia, in deplasare. O singura victorie le-ar asigura prezenta la turneul final. Situatie in care s-ar inregistra o premiera dupa multi ani, ambele nationale de seniori prezente in acelasi an la turneele finale europene. Meciul Romania – Israel al Echipei Nationale de Baschet Feminin a Romaniei, organizat in luna noiembrie a.c., in Cluj-Napoca, este prima competitie in care se va juca purtand noul brand.
IMG_0135 (2)
Sursa Foto: Marian Burlacu

La eveniment a fost invitat si Omer Tetik, Director General al Bancii Transilvania, partener principal al celor doua echipe de baschet, care a declarat ca banca va investi in continuare in valorile sportului romanesc, personal dorind ca ambele formatii sa se identifice cu simbolurile alese.

 Instantanee realizate de Alina Cojocaru. (copyright frbaschet.ro) pot fi vazute aici