Summitul mondial dedicat industriei eSports, Global Executive eSports Summit, se va desfasura in zilele de 30 si 31 iulie la Shanghai, in cadrul Chinajoy, cel mai mare targ de tehnologie digitala din Republica Chineza.SportAccod Convention Panel Discussion

Organizat de Federatia Internationala de Sporturi Electronice (IeSF) si World Cyber Arena (WC A), summitul va reuni cei mai importanti actori de pe piata eSports, dar si mari companii de media si IT, jucatori profesionisti si reprezentanti ai sporturilor traditionale.

Romania va fi reprezentata de PGL, al carui presedinte, Silviu Stroie, detine si functia de vicepresedinte IeSF.

Obiectivul principal al summitului este schimbul de idei si expertiza intre personajele-cheie din industria sporturilor electronice. In plus, organizatorii spera ca prin eforturi comune sa continue dezvoltarea intr-o directie pozitiva a zonei eSports, mai ales din perspectiva interactiunii cu sporturile traditionale.e-Sports Summit 2015

Organizatorii cred in relevanta acestui eveniment si incurajeaza toate partile implicate in sporturile electronice sa participe si sa-si impartaseasca propriile idei si experiente.

„Speram ca stakeholderii din eSports vor avea astfel posibilitatea sa creeze o viziune comuna pana la finalul summitului. Asteptam cu nerabdare implicarea membrilor Societatii Internationale a Sporturilor pentru a oferi sfaturile lor cu privire la posibilitatile si potentialul de crestere al sporturilor electronice. Ne asteptam ca summitul sa contribuie la recunoasterea eSports ca disciplina sportiva de SportAccord si de Comitetul Olimpic International. IeSF intentioneaza sa organizeze editii anuale pentru a incuraja comunicarea intre liderii industriei si pentru a promova o directie comuna”, a declarat Alex Lim, Secretarul General IeSF.

Spre deosebire de alte evenimente similare, agenda acestei reuniuni include subiecte care nu sunt dezbatute in mod curent: drumul spre recunoasterea oficiala ca disciplina sportiva, responsabilitatea sociala in eSports, drepturile jucatorilor profesionisti si protejarea mediului.

„eSports este o industrie care creste extrem de rapid, iar astfel de intalniri au un rol decisiv in a stabili una sau mai multe directii de dezvoltare. Este cu atat mai important cu cat printre participanti se numara si reprezentanti de marca ai sporturilor traditionale”, a declarat Silviu Stroie, vicepresedintele IeSF si presedintele PGL.

Despre IeSF

Infiintata in 2008, in Seul, Federatia Internationala de Sport Electronic (IeSF) militeaza pentru recunoasterea sportului electronic ca disciplina sportiva oficiala. Opt tari, prin asociatiile lor, s-au reunit in 2008 pentru a pune bazele federatiei: Coreea de Sud, Romania, Germania, Olanda, Belgia, Danemarca, Spania si Elvetia. Viziunea comuna a membrilor privind viitorul sporturilor electronice a permis infiintarea unui Campionat Mondial de Sporturi Electronice, ajuns in 2016 la a 8a editie.

Foto: arhiva PGL PR